پرسش وپاسخ

سئوال ازاهل سنت وپاسخ شیعه به اهل سنت

پرسش وپاسخ

سئوال ازاهل سنت وپاسخ شیعه به اهل سنت

سوالات سنی تنها و غریب

سئوالات زیرسئوالات یکی ازبرادران اهل سنت می باشد

سوالات سنی تنها و غریب

سوال از مولوی ها درباره کلمه ی مولانا

یه سوالی که همیشه ذهنم را آزار می دهد این است که ما به برگانمان عبارت مولانا را به کار می بریم مثلا : مولانا محمد عمر سربازی (رض) مولانا عبدالرحمن ،‌ مولانا عبدالحمید . و منظورمان هم این است که مولای ما رهبر ما ، سرور ما عبدالحمید .

اگر مولانا در اینجا به معنای رهبر ما هست چرا در من کنت مولاه فهذا علی مولاه در اینجا مولا را به معنای دوست به کار می بریم .

آیا جایگاه حضرت علی (رض) کمتر از مولانا عبدالحمید است ؟
آیا در عبارت مولانا عبدالحمید هم به معنای دوست ما است ؟‌


هدف تاسیس سلفیه وهابیت چی است

با سلام .

نکته ی زیبایی درباره وهابیت به نظرم امد به شما بگم اگر اشتباه است بگویید تا اصلاح کنم   .

وهابیت از زمان تاسیس توسط محمد بن عبدالوهاب یک موضوع خطرناک را دنبال می کردند و آن زدن و از بین بردن حب پیامبر و صحابه و اهل بینش بود به این نحو که هر چیز که مظهر حب است باید از بین برودو همین را دنبال می کنند .

پیامبر (ص) مزد رسالتش را "مودت فی القربی" قرار داد و اگر این ارتباط قلبی و محبت آمیز با انها برقرار کردیم خود به خود به دنبال آنها خواهیم رفت به نماز می ایستیم و روزه می گیریم ولی اگر از آنها خوشمان نیامد اصلا نه نماز می خوانیم و نه ....

وهابیت می خواهند این حب را از بین ببرند لذا به عنوان شرک بارگاه و قبور آنها را شک و بت پرستی می دانند در حالی که رفتن به کنار قبور صحابه و بزرگان دین برقرار کردن ارتباط با بندگان صالح خداست .

برگزاری مراسمات تولد و عزا را برای آنها به عنوان بدعت معرفی کردند .

واسطه قرار دادن که ریشه ی قرآنی دارد را شرک می دانند و ....

خوب ما برای تولد و عزای آنها هیچ احساسی نداشته باشیم . برای بارگاه آنها هیچ اهمیتی ندیم . چون مردن از انها چیزی نخواهیم و شفاعت آنها را قبول نداشته باشیم به چی دل خوش باشیم .

در ضمن امام اعظم ابوحنیفه (رض) در بغداد حرم و بارگاه داره اگر این شرک بود باید خرابش می کردند .

یک سنگ لباس های حضرت موسی را دزدید و حضرت هم به دنبال آن و مجازات آن سنگ !

با سلام .

ببخشید کسی هست که این روایت صحیح امام بخاری را برایم درست ترجمه کنه ؟؟

اونطوری که اجمالا فهمیدم روایت درباره حضرت موسی کلیم الله است که برای حمام لب رودخانه رفته بود و لباس های خود را روی سنگ گذاشته بود و وقتی خودش را شست و تمام شد و خواست لباس هایش را بردارد سنگ فرار کرد و حضرت موسی دنبال سنگ میدوید تا لباس های خود را از سنگ بگیرد تا اینکه به قوم خود رسید و در آنجا سنگ ایستاد و قوم بنی اسرائیل پیامبر خود را لخت مادر زاد دیدند . حضرت موسی عصبانی شد و با عصای خود به سنگ زد و سنگ شروع به گریه کرد ؟

این بیشتر شبیه جوک هست و البته توهین به پیامبر بزرگ الهی .

نمی دونم چرا این روایت را صحیح میدانیم و حاضر نیستم قبول کنیم که این روایت بیشتر به اسرائلیات می ماند . نه به روایات اسلامی .

باب من اغتسل عریانا وحده فی الخلوة ومن تستر فالتستر أفضل وقال بهز عن أبیه عن جده عن النبی صلى الله علیه وسلم الله أحق ان یستحیا منه من الناس

حدثنا إسحاق بن نصر قال حدثنا عبد الرزاق عن معمر عن همام بن منبه عن أبی هریرة عن النبی صلى الله علیه وسلم قال کانت بنو إسرائیل یغتسلون عراة ینظر بعضهم إلى بعض وکان موسى یغتسل وحده فقالوا والله ما یمنع موسى ان یغتسل معنا الا انه آدر فذهب مرة یغتسل فوضع ثوبه على حجر ففر الحجر بثوبه فخرج موسى فی اثره یقول ثوبی یا حجر ثوبی یا حجر حتى نظرت بنو إسرائیل إلى موسى فقالوا والله ما بموسى من بأس واخذ ثوبه فطفق بالحجر ضرب

صحیح البخاری - البخاری - ج 1 - ص 73

یک سوال درباره نحوه تعیین خلیفه

سلام

یک موضوعی که برای من حل نشده مسئله ی کیفیت انتخاب خلیفه برای مسلمین است .

انتخاب حضرت ابوبکر ( رض ) بوسیله ی شورای مسلمین بود . و انتخاب حضرت عمر ( رض ) بوسیله ی وصیت حضرت ابوبکر هست و انتخاب حضرت عثمان ( رض ) بوسیله ی شورای 6 نفره بود و انتخاب حضرت علی ( رض ) بوسیله ی مردم .

بعد از آن انتخاب حضرت معاویه بوسیله ی حکم بود .

برای من سوال هست که چرا یک روند ثابتی برای تعیین خلیفه نیست و یا اگر بود من اطلاع ندارم . به من کمک کنید . ممنون

سوال درباره وضو

یک روز توی دانشگاه با یک دوست شیعه درباره اختلافات شیعه و سنی صحبت می کردیم .

بحثمون هم درباره اختلاف در وضو بود . من به اون دوستم گفتم شما شیعیان چرا بعد از وضو پاهای خود را نمی شویید و با همان عرق و چرک وارد مسجد می شوید این توهین به مسجد وجسارت به خانه ی خدا است . دلتون را خوش کردید و روی پپای خودتان را مسح می کنید و....

مقداری برایش توضیح دادم هیچ جوابی نداشت سوت و کور مونده بود که به من چه جوابی بدهد .

تا اینکه فردا اومد و قرآن ترجمه دار در دستش بود و یک صفحه ای از قرآن را علامت گذاشته بود باز کرد سوره مائده آیه 6 این بود " یا ایها الذین آمنوا اذا قمتم الی الصلوه فاغسلوا وجوهکم وایدیکم الی المرافق وامسحوا برووسکم و ارجلکم الی الکعبین .

ترجمه ی آیه را خواند ..... و سرهایتان و پاهایتان را تا برآمدگی مسح کنید .

گفتم این ترجمه ی شماست من قبول ندارم .

گفت : بیا خودت ترجمه کن من هم دیدم که وامسحوا یعنی مسح کنید برووسکم یعنی به سرهایتان و ارجلکم یعنی پاهایتان الی الکعبین هم را هم نمی دونستم .

من دیدم که حرفش درست است تو قرآن امده که پاهایتان را مسح کنید پس ما چرا می شوییم .

این سوال را من از علمای بزرگوارمان دارم و از هر کسی که جوابش را می داند که به چه دلیل ما پاهایمان را میشوییم آیا در قرآن دلیلی داریم.

لطف کنید من را راهنمایی کنید تا هفته بعد به این دوستم بگوییم .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد